Powered By Blogger

Tuesday 28 February 2012

LoghaQ Kedah/UtaQa lesson part-2

Yeaahhh hari tu part-1, sekarang part-2 pulak...yeaahhhh gholaahhh gholahhhh gholahhhhh.....(member wa: hang ni ok dak din???lain macam ja nie(sambil letak tangan beliau kat dahi wa)...)....ok let cekikdaud lesson kita yang seterusnya nie..

1:Belemoih....
: maksud dia kotor, comot, dan yang lain2 yang seangkatan dengan beliau:
''ishh ''belemoih'' habis seluaQ aku nie, aku dah cakap jangan bawak moto dalam bendang(WTFish??) nie...''

2:Tetomoih...
: tersungkur, terjelopoh, tersembam, dan lain-lain:
''hahahahaha....sampai ''tetomoih'' kawan tu hang tolak dia, hang memang kejam..haha''

                      (tersungkuQ lebih kuQang macam nie la, plizz don't try this at home,in the toilet ok)

3:Ku-Tey...
: cubit, ghetu, menyakitkan oQang len dengan mengunakan jari terutama jari telunjuk dan ibu jari tangan, not kaki ok:
''ishhh abang ni gatal tau, asal pompuan cantik lalu je abang usha, ayang ''ku-tey'' sampai keluar kulit baru tau''..

4:Tak-Dan...
: tak sempat, yang lain2 hangpa pikiaQ sendiQi la, aku blurr xtau nak taip apa nie:
''Brother Dol, bila lu mau kasi angkat itu moto haa, wa takut nanti ''tak-dan'' lu angkat, orang lain sulah angkal lulu maa''

5: HebiaQ...
: mulut celupar, mulut takdak insuran pinjaman dan nyawa, mulut laser dan mulut macam Rock Kiah Proba melody tu..hahaha :
''hang mulut hang jangan duk ''hebiaQ'' sangat naa, kalau tak nanti aku punya spoket moto aku, aku sumbat dalam mulut hang kot''....


6:Maneh-Melecaih...
: manis sangat, manis yang kaw2(bukan lembu tau) punya, macam buat ayaQ terlampau banyak gula yg confirm si peminum tu akan di potong kaki beliau kerana kencing beliau pun manis:
''ishh anak dara hang nie buat ayaQ ''maneh-melecaih'' haiihh...dia da sakit hati ngan aku kaa??''

7: Lincun/Lencun...
: maksud beliau ialah basah, dan selalunya pada seluaQ akibat terkena lopak air atau apa2 la yg membasahkn:
'' ...''lencun'' abih seluaQ aku nie hang pun satu pi lalu kat dalam lopak ayaQ tu buat pa??''

8: Lokoih...
: ''lokoih'' nie dia basah jugak macam ''lencun'' tapi dia lebih pada kuyup dan satu lagi dia jenis basah yang lebih besar, selalunya basah sampai satu badan akibat hujan dan lain2 lagi sebab-munyabab, tak macam ''lencun'' yang hanya basah sikit2 ja:
'' Mat: hang nie kenapa nie, ''lokoih'' habis satu badan'??''..... 
Samdol: mau tak ''lokoih'', ntah malaun mana tak tau pi simbah ayaQ kat aku masa aku duk kat   bawah tadi......
Mat: gluppp!!!!....''

                                       ( ''Mat: weh awat ada oQang juruih ayaQ kat kita nie?...
                                       Samdol: juruih ayaQ  bendanya nie hujan la nyion, jom blah'')

9: KawaQ...
: ''kawaQ nie macam hangpa la...hahaha takdak la cheQ gurau ja maknanya ialah pencuri dan orang2 yg suka ambik harta benda orang lain:
'' lekaih ligan2 ''kawaQ'' tu, dia balaih aku punya boxer weh!! esok aku nak pakai pa benda nak pi dating, cepat tangkap dia.......(orang2 kampung: hah????)

10: Ka-nyaQ....
: maksud dia tuk budak2 dan yg bukan budak2 yang masih mentah dan tak berapa nak matang tue:
''Samseng2 kampung: hahahahahaha...... takkan budak ''ka-nyaQ'' mcm hang nak masuk tentera       kot?? nak mati kena sula ka??hahaha
 Saye Naim: takpe2, awak2 sume gelak kat titew, nanti lau titew dapat masuk, titew tembak soQang ba-u tau...huh!!!''

Ok lah setakat nie dulu ya kita punya survey pasal loghaQ2 Kedah/UtaQa kita ya, lain kali kita sambung lagi, aku nk tulis benda lain pulak nie...hahaha ok bye2 :)


No comments:

Post a Comment